Matura


Idź do treści

Przygotowanie do egzaminu

POLSKI USTNIE

  • nauczyciel języka polskiego przedstawia uczniowi na początku nauki w klasie szkolną listę tematów
  • z listy zaproponowanych tematów uczeń wybiera jeden i określa sposób jego realizacji oraz zakres materiału służącego do opracowania tematu
  • liczba tematów przygotowanych w szkole przez nauczycieli języka polskiego powinna być taka, by zapewniała uczniom możliwość wyboru
  • uczeń klasy przedmaturalnej, w terminie ustalonym przez szkołę, może zgłosić temat własny, wynikający z pozaszkolnych zainteresowań; Temat może być umieszczony na liście, jeśli uzyska akceptację zespołu nauczycieli polonistów tworzących szkolną listę tematów
  • zgodnie z § 73. ust.5. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowaniapromowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianówegzaminów w szkołach publicznych „zdający dostarcza przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego wykaz bibliografii wykorzystanej do opracowania tematu nie źniej niż 4 tygodnie przed terminem części ustnej egzaminu maturalnego danego języka”. Bibliografia musi być podpisana imieniem i nazwiskiem
  • razem z bibliografią uczeń przedkłada informacje o materiałach pomocniczych i środkach technicznych, które chce wykorzystać podczas egzaminu
  • materiały pomocnicze, które uczeń może (o ile temat na to pozwala) wykorzystać podczas egzaminu, to np.: wykonany przez siebie film, nagranie wywiadu wypowiedzi (np. gwarowej), fragmenty z literatury pełniące rolę cytatu, dzieł sztuki, kadry z filmu, fotografie (np. zabytków architektury), muzyczne
  • zdający może także korzystać z planu prezentacji, którego objętość nie może przekraczać jednej strony formatu A4
Szukaj

Powrót do treści | Wróć do menu głównego